Kundservice Falbygden
Felanmälan fjärrvärme
Tel: 0515-86700
För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare, ange din anläggningsadress vid samtalet (se fakturan).

Felanmälan fjärrvärme
Tel: 0515-86700
För att vi ska kunna hjälpa dig snabbare, ange din anläggningsadress vid samtalet (se fakturan).
I varje kommun finns det en energi- och klimatrådgivare. Inriktningen på rådgivningen är opartisk, kostnadsfri samt teknikneutral.
På Energimyndighetens hemsida kan du får tips på energieffektivisering.
Har du klagomål eller är missnöjd, kontakta kundservice
Vår önskan är att du ska vara nöjd med att vara kund hos Solör Bioenergi Falköping. För att vi ska ha möjlighet att på bästa sätt hjälpa våra kunder är det viktigt att du hör av dig om vi gjort något fel eller om du är missnöjd med våra tjänster. Vi tar också gärna emot förslag på förbättringar.
Vår kundservice når du på kontorstid via telefon 0515-86700 , du kan också skicka oss ett mail på kundtjanst.falkoping@solorbioenergi.com. För att kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt är det bra om du har dina kunduppgifter och eventuella underlag i ärendet tillgängliga.
Vill du ta ditt ärende vidare för rådgivning eller hjälp med att få ärendet prövat
Om du är missnöjd med vårt beslut eller hur ärendet hanterats finns det en rad instanser och myndigheter som kan hjälpa dig:
Kommunens konsumentvägledning, kan hjälpa dig som enskild konsument med råd inför ett köp, vägledning i förebyggande syfte och hjälp till självhjälp vid reklamationer och tvistlösningar. Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri.
Konsumenternas energimarknadsbyrå, en självständig byrå som kostnadsfritt informerar och ger råd och vägledning i frågor som rör elmarknaden.
Allmänna reklamationsnämnden, prövar tvister mellan konsumenter och näringsidkare som rör en vara, tjänst eller annan nyttighet.
Energimarknadsinspektionen, är en tillsynsmyndighet för marknaderna el, naturgas och fjärrvärme.
Mer information om energimarknadens konsumenträtt
Ellagen
Fjärrvärmelagen
Energimyndigheten
Energiföretagen Sverige
Elsäkerhetsverket
Kommer ni och läser av mätarställningen när jag flyttar?
Nej, vi hämtar alla mätarställningar med hjälp av fjärravläsning.
Jag ska flytta ut från en fastighet med fjärrvärme, hur säger jag upp den?
Du behöver säga upp ditt fjärrvärmeavtal senast 30 dagar innan du flyttar från din nuvarande adress. Kontakta vår kundservice.
Fastigheten jag ska flytta till har fjärrvärme. Hur tecknar jag avtal för den?
Grattis! Fjärrvärme är både miljövänligt och driftsäkert, ett bra val för en hållbar framtid. Kontakta vår kundservice.
Kan jag rapportera in ett fel även efter kontorstid?
Vår driftpersonal är tillgänglig 24 timmar om dygnet, året runt. Du når oss alltid via 0515-86700. Efter kontorstid är det bara att följa instruktionerna i röstmeddelandet för att komma till felanmälan.
Varför hittar jag inte min adress när jag ska registrera mig för SMS-aviseringar?
Det kan bero på att vi saknar korrekt anläggningsadress i vårt system. Adressen måste stämma överens med fastighetsregistrets belägenhetsadress. Kontakta gärna kundservice så rättar vi till det.
Jag har en faktura med 0 kronor att betala, kan det stämma?
Du kan ha dubbelbetalat en tidigare faktura och i de flesta fall flyttas ett tillgodo över till din nästa faktura. Det är därför det kan stå 0 kronor att betala.
Vilket kontonummer ska jag betala till?
Vårt bankgironummer är 5163-6694. Vid manuell betalning är det viktigt att du anger korrekt OCR-nummer så att vi kan matcha betalningen mot rätt faktura.
Jag har inte fått min faktura, kan ni skicka den?
Du hittar dina fakturor på Mina Sidor, där de finns tillgängliga digitalt. Om du behöver en utskrift kan du ladda ner den och skriva ut den därifrån.
Du kan även kontakta kundservice om du vill att vi ska skicka den till dig.
Jag bor utomlands. Hur betalar jag min faktura?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.
Tel: 0515-86700
E-post: kundtjanst.falkoping@solorbioenergi.com
Vad händer om jag inte betalar fakturan?
Om vi skickar en påminnelse tillkommer en påminnelseavgift på 60 SEK och dröjsmålsränta debiteras från förfallodagen. Påminnelseavgiften faktureras på nästkommande månadsfaktura.
Saknar vi fortfarande betalning efter påminnelsen lämnas ärendet över till Svea Ekonomi för inkasso, vilket innebär att ytterligare avgifter tillkommer.
Hur ofta kommer fakturorna?
Vi erbjuder endast månadsvis faktura.
Hur får jag fakturan via Kivra?
Om du redan använder Kivras digitala brevlåda för andra tjänster och inte har gjort något annat aktivt val av digital faktura går den dit automatiskt. Har du redan valt t ex E-faktura så fungerar det precis som vanligt.
Hur skaffar jag E-postfaktura?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.
Tel: 0515-86700
E-post: kundtjanst.falkoping@solorbioenergi.com
Hur skaffar jag autogiro?
Du kan anmäla autogiro via din internetbank, och beloppet dras då automatiskt från ditt konto vid förfallodatum. Du kan också kontakta vår kundservice så hjälper vi dig. Kombinera gärna med E-faktura eller E-postfaktura för att slippa onödiga pappersutskick.
Hur skaffar jag E-faktura?
Det lättaste är att anmäla E-faktura direkt i din internetbank, där du anger Solör Bioenergi Falköping AB som betalningsmottagare när du fyller i anmälningsformuläret. Du kan också kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Jag får pappersfaktura idag men vill ändra till digital faktura, vilka alternativ finns?
Det finns flera miljövänliga alternativ till den traditionella pappersfakturan. Vi är stolta över att 57% av våra kunder idag använder sig av digital faktura genom E-faktura, Autogiro, E-postfaktura eller Kivra.
Ska du flytta in i en ny bostad så ska en flyttanmälan göras i god tid till oss innan du flyttar in i din nya bostad. Om ni är fler som ska bo i bostaden så måste ni meddela vem som ska vara ansvarig för fjärrvärmeavtalet.
Kontakta vår kundtjänst på telefon 0515-86700.
OBS! Om du byter bostad inom vårt område behöver du även fylla i Flyttanmälan gällande utflyttning!
Ska du byta adress ska du göra en flyttanmälan till oss senast 30 dagar innan du flyttar ut från din bostad.
Kontakta vår kundtjänst på telefon 0515-86700
Mätarställningen inhämtas automatiskt med hjälp av fjärravläsning så du behöver inte meddela oss den.
Solör Bioenergy Group är en ledande aktör inom förnybar energi baserad på trädbränslen med 600 000 användare varje dag. Vi finns på 271 platser i framför allt Sverige och Norge där vi producerar och distribuerar fjärrvärme, ånga och el till bostäder, företag, offentliga verksamheter och industrier. Vår verksamhet omfattar även energiåtervinning av impregnerat trä och produktion av biobränsle, samt drift och underhåll av kommunala och privata VA-anläggningar.
© Copyright 2023 – Solör Bioenergi
We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Personuppgifter